#Dutchsecretsanta2020

Aankomende LEGO beurzen, tips uitwisselen over betrouwbare verkopers en andere onderwerpen die niet in de categorieën passen kan je hier kwijt.
Forum rules
Het verkopen van je LEGO is niet toegestaan op dit forum. De Brickstow community is opgericht om het over LEGO te hebben. Ongepast taalgebruik hoort daar niet bij. Blijf ten allen tijde binnen het onderwerp om het gezellig te houden! Het Brickstow team zal bij het overtreden van de gebruikelijke omgangsnormen optreden tegen de overtreders.
Post Reply
JackBrick
Site Admin
My LEGO city name: Brickstow & Brickberry Springs

Community Awards

Flair

#Dutchsecretsanta2020

Post by JackBrick »

Dus.. op instagram deden we met een aantal Nederlandse afols zoals bijvoorbeeld @Bricksterdam , @Zabadak , @The City of Bricks en @CptUrco een "Secret Santa" lootjes trekken-moc bouwen feestje!

Op initiatief van @Mama'sBricks geïnspireerd op andere vergelijkbare (internationale) groepjes. Het was superleuk om iets voor een ander te maken en superleuk om iets verrassends te krijgen!

Dit is wat ik heb gekregen:

Echt heel vet, het is een miniatuur versie van deze:

Voor iedereen die ook zijn SecretSanta video's of posts wil delen, zet je Insta- of Youtube link tussen de media-tag!

Code: Select all

[media]<JE LINK HIER>[/media]

Founding father of this website. 8-) | Are you up for the 2020 Giveaway contest!?

Bricksterdam
Brick
My LEGO city name: Brickswijk aan Zee / Bricksterdam

Community Awards

Flair

Re: #Dutchsecretsanta2020

Post by Bricksterdam »

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar je ervaringen om wat te maken @JackBrick. Behalve obstakel verbouwing, hoe kwam je op het idee, welke hints e.d. had je erin gestopt en wat je dan ook maar verder over die kant van je ervaring wil vertellen. Als deelnemers bespraken we dat niet :lol:
Sarcasm is my oxygen :mrgreen:

JackBrick
Site Admin

Community Awards

Flair

Post by JackBrick »

Mooie vraag! :mrgreen: Ja ik zat dus inderdaad met de verbouwingsobstakels van het niet bij het gros van de lego kunnen, dus ik ben eerst op het profiel van @The City of Bricks gaan rondneuzen. En ik herkende daarin een gelijkgestemde: passie voor (modulaire) gebouwen en bijpassende auto's!
Ik wilde sowieso iets doen met custom prints, en aangezien ik recent de custom printed kersttruien had gespot na jouw tip, leek me dat voor Secret Santa sowieso een go.
Daarnaast wilde ik nog iets anders custom erin verstoppen, en de tekst daarbij inspireerde me tot het willen maken van een tow truck. Ik weet alleen niet of @The City of Bricks die andere hint/print al gevonden heeft? Want die zit diep weggewerkt in de build.
Vervolgens ben ik wat donorsetjes gaan scoren in de winkel, en toen kwam het ding al snel tot stand! :D

Hoe verging het jou?
Founding father of this website. 8-) | Are you up for the 2020 Giveaway contest!?

Bricksterdam
Brick

Community Awards

Flair

Post by Bricksterdam »

Laat ik chronologisch beginnen bij het verstuurde en in een separate post eindigen met wat ik ontving om wat structuur aan te brengen. Waar ik het bangst voor was werd waar. Iets bedenken voor iemand die ik totaal niet kende. Maar goed ook dus met zijn socials begonnen. Zag niet echt veel van een verzameling buiten zelfgebouwde grachtenpanden en vrachtwagens. Dat werd lastig, auto's en dergelijke zit absoluut niet in mijn repertoire. Daar ging ik me dus maar niet aan wagen :mrgreen:.

Vervolgens een blik op de leuke onderdelen van bricks & pieces die ik op voorraad heb kwam ik op het metallic gold plintje met daarop dus een 'besneeuwde' basis van witte plates. Maarja wat ik erop ging bouwen? Ik wist het nog steeds niet :lol:. Wel zag ik in dat ik iets in kerststemming ging maken en inderdaad ook met custom printjes wat wilde. Vrij snel een leuk ontwerp voor een secret santa tegel gevonden en half november besteld zodat het er op tijd zou zijn. Daarna in een paar bouwsessies een klein op grachtenpanden geïnspireerd huisje gaan maken, een beetje Creator achtig. Het werd wel te krap dus vervolgens het plintje vergroot en de groene blaadjes toegevoegd als soort van hulst bladeren. Voor versterking van de kerst sfeer (en metallic gold tiles als opvulling was best wel lelijk).

Als laatste nog een interieur toe willen voegen. Dit doe ik niet vaak dus daar komen meer Creator dingen terug, vooral het kastje en de stoel. De salontafel en spotverlichting aan het plafond zijn vast vaker zo gedaan, maar ik heb ze zonder voorbeeld gemaakt en vond ze best aardig verzonnen van mezelf :lol:. Maar goed het was daarbuiten nog steeds een hoop stress want ik had de prints inmiddels gepland in de moc maar ze kwamen maar niet. Uiteindelijk zijn ze een week voordat ik de moc moest opsturen opnieuw naar me gestuurd. Zelfs dit wist de post niet op tijd te fixen en helaas helaas zelfs met op donderdag opsturen was het niet op tijd binnen. Uiteraard was het er 2 dagen later wel en gelukkig ging het nasturen ook snel maar het heeft me 2 jaar van m'n leven gekost door stres. :roll:

Eindresultaat:

Bricksterdam
Brick

Community Awards

Flair

Post by Bricksterdam »

Ik was er nog helemaal niet mee bezig dat er iets zou kunnen komen en plots kreeg ik al een pakje in handen. Geen idee wat het was. Openen kwam ik de roemruchte groene container tegen. Met bovenin een brief. Ah! De Secret Santa was er vroeg bij! Vervolgens dus het pakje al open voor de anderen besloten te wachten. Super jammer maar goed.

Maar met wat ik gezien had was ik wel superenthousiast over wat ik ontvangen had. Het past perfect bij het thema van mijn stad. Dat ik zelf nou nooit op het idee gekomen ben. Ik denk overigens niet dat ik het zelf zo succesvol uitgevoerd had. Iets met niet goed zijn in voertuigen :lol:.

Maar uiteindelijk bleek het dus een haringkar te zijn die @zabadak me gestuurd had. Heel gaaf! Deze gaat nog vaak terugkomen op plekken in mijn layouts.

JackBrick
Site Admin

Community Awards

Flair

Post by JackBrick »

Mooie uiteenzetting Pat, ik heb het als lezer nu helemaal kunnen mee- doorleven! :mrgreen:
Wat me verbaast is dat je nergens expliciet noemt dat je een tijd lang dacht dat ik je Santa was door die groene container, en dat het je ook niet lukte om bij mij te ontfutselen of ik het inderdaad was of juist niet :lol:

Bricksterdam
Brick

Community Awards

Flair

Post by Bricksterdam »

Huh? Waar heb jij het nou weer over? Dat 2de deel zegt me echt he-le-maal niks :ugeek:

Post Reply