Verkopers waar je goede ervaring mee hebt

Aankomende LEGO beurzen, tips uitwisselen over betrouwbare verkopers en andere onderwerpen die niet in de categorieën passen kan je hier kwijt.
Forum rules
Het verkopen van je LEGO is niet toegestaan op dit forum. De Brickstow community is opgericht om het over LEGO te hebben. Ongepast taalgebruik hoort daar niet bij. Blijf ten allen tijde binnen het onderwerp om het gezellig te houden! Het Brickstow team zal bij het overtreden van de gebruikelijke omgangsnormen optreden tegen de overtreders.
Post Reply
JackBrick
Site Admin
My LEGO city name: Brickstow & Brickberry Springs

Community Awards

Flair

Verkopers waar je goede ervaring mee hebt

Post by JackBrick »

• lego.com :mrgreen:
  • Almere Bricks (zit op marktplaats)
  • Brickhouse Lelystad (zit ook op marktplaats)
Vanwege mijn idealen op het gebied van duurzaamheid probeer ik alles zo dichtbij mogelijk te kopen. Almere Bricks heeft veel delen van complete sets te koop maar dan los, zeg maar verkoop per boekje uit een set (uiteraard met stenen) en allemaal hooguit 1 keer gebouwd. Brickhouse Lelystad daarintegen heeft juist heel veel losse stenen voor een scherpe prijs. Voor beide geldt dat ik op mijn gebruikelijke routes kan langsgaan, dus verzendkosten betaal ik nooit. :mrgreen:

lego.com is trouwens prettig omdat dhl vaak direct aan het afhaalpunt levert, dat vermindert de kans dat ze niemand thuis treffen en 2x rijden.

Iemand anders ervaring met deze twee heren?

Founding father of this website. 8-) | Are you up for the 2020 Giveaway contest!?

Bricksterdam
Brick
My LEGO city name: Brickswijk aan Zee / Bricksterdam

Community Awards

Flair

Re: Verkopers waar je goede ervaring mee hebt

Post by Bricksterdam »

Ik ben toch vooral van de onderdelen dus is Bricks & Pieces de eerste:
- https://www.lego.com/nl-nl/service/repl ... parts/sale (optie 3 kun je veel bijzondere dingen vinden en bestellen zodra je een beetje behendig bent met het zoeken :ugeek: , verzendkosten en service zijn ook stukken gunstiger dan Bricklink, wachttijd is wel lang)
- PaB pilaar of BaM toren van de store in Amsterdam uiteraard ook maar het is wel erg duidelijk dat de inkoper zelf niet bouwt :lol:, ik zie op Instagram toch wel regelmatig dat het aanbod van Amsterdam verbleekt ten opzichte van elders

Als ik sets koop is dit voor het grootste gedeelte van de tijd vooral om er onderdelen uit te halen dus is het koopjes scoren, Kruidvat heeft regelmatig aanbiedingen bij kleine setjes, verder de a-tembo webshop en vooral ook bol
Sarcasm is my oxygen :mrgreen:

JackBrick
Site Admin

Community Awards

Flair

Post by JackBrick »

Ah ja zo heb ik op bol goede ervaring met a-magic, de grote creatorsets scherp geprijsd in een smal aanbod. Onder de lego verkoopprijs!

Die Bricks 'n Pieces moet ik me echt eens wat meer in gaan verdiepen, je hebt me de ogen geopend wat dat betreft!

Ik ben nog niet in de Amsterdam store geweest, wel de store in Utrecht. Daar valt de PAB me vaak ook tegen, ik denk dat dat dezelfde inkoper is.. :mrgreen:
Founding father of this website. 8-) | Are you up for the 2020 Giveaway contest!?

JackBrick
Site Admin

Community Awards

Flair

Post by JackBrick »

Ik heb een tijd terug Dennis gevraagd wat de Nederlandse Bricklinkverkopers zijn waar hij goeie ervaring mee heeft, dit is zijn lijstje:

Image

Ervaring is positief met name op snelheid, hij gaf aan dat andere ook betrouwbaar zijn uit Nederland maar trager zijn dan deze.

Ik heb zelf overigens nog nul-komma-nul bricklink ervaring... *walk of shame*

(Ik ben zelf van het duurzame dus vind het prettig als bestelde lego niet in een kerosine-tuig of ruwe olie-schip mijn kant op komt. :mrgreen: )

(deze Dennis)
► Show Spoiler

Bricksterdam
Brick

Community Awards

Flair

Post by Bricksterdam »

Apple_brick is geloof ik AFOL supply, harde afrader! Slordig, gooit alles in 1 zak (dus ook glas) en duur! Daarbij ook absoluut niet snel. Legoappie heb ik op mijn lijst van niet meer kopen staan maar kan me de reden niet herinneren.

Brickfever en bricks.4.Kicks eens. Dutchstyle Bricks is ook een hele goede.

Image

Dit zijn mijn favourites nu.

Bricksterdam
Brick

Community Awards

Flair

Post by Bricksterdam »

Zojuist een heel positieve ervaring met een nieuwe Bricklink store: 'AFOL candy store' (NL). Behalve goede prijzen (voor wat ik nodig had althans) ook gewoon snelle reactie en een leuk contact. Het was maar een klein ordertje om de muren van de begraafplaats af te kunnen maken, maar hij had wel de moeite genomen om een persoonlijk filmpje te mailen van het verzamelen en posten van de order. Aanrader!

Post Reply