Mijn IDEAS Central Perk project

Nog steeds bezig met een mod of moc? Deel je voortgang! Vraag feedback van anderen.
Forum rules
De Brickstow community is opgericht om het over LEGO te hebben. Ongepast taalgebruik hoort daar niet bij. Blijf ten allen tijde binnen het onderwerp om het gezellig te houden! Het Brickstow team zal bij het overtreden van de gebruikelijke omgangsnormen optreden tegen de overtreders.
JackBrick
Site Admin
My LEGO city name: Brickstow & Brickberry Springs

Community Awards

Flair

Mijn IDEAS Central Perk project

Post by JackBrick »

Het voor mij overgrote voordeel van een forum ten opzichte van alle big tech apps is dat je daadwerkelijk een stuk tekst kan achterlaten. En ow ja: niets hoeft "perfect" te zijn. En je kan er een hele dialoog over voeren, da's ook gaaf!

Toen de Central Perk set werd aangekondigd als winnaar op LEGO IDEAS wist ik gewoon dat ik die set moest hebben! Eerst sparen, toen viel de prijs nog mee ook - en kopen! Ik heb wel lang op de levering gewacht, ik had de set besteld op lego.com en moest toen wachten op nalevering. De twee lego stores die nu in Nederland zijn waren er nog niet. Het wachten was zo erg dat ik er een video aan heb besteed om te delen met de wereld wat we zoal deden terwijl we aan het wachten waren. ;)

Nadat ik de set eindelijk had en in elkaar had gezet begonnen de eerste mod- en moc geluiden al te verschijnen op Youtube. Dr. Mike McBrick is met een modificatie aan de slag en heeft er een heuse bowlingbaan bovenop gebouwd, en zo verschijnt er her en der wat.

Ik wilde er ook mee aan de haal. Tenslotte is zo'n open lade geen gezicht om zo in je stad te zetten. Dus ik ben afgelopen weekend begonnen, met hieronder het resultaat tot nu toe. Ik heb een muur om de set heen gebouwd, zodat het originele interieur geheel intact kan blijven. En ik heb nagedacht over het cameraperspectief uit de serie. Wat zou er op de plek kunnen horen waar de acteurs steeds naar gericht zitten? Ik kwam uit op een loeigroot raam, en ik denk dat dat is gelukt. :mrgreen:

Nu eerst weer sparen voor meer onderdelen.

Image

Image

Founding father of this website. 8-) | Are you up for the 2020 Giveaway contest!?

Bricksterdam
Brick
My LEGO city name: Brickswijk aan Zee / Bricksterdam

Community Awards

Flair

Re: Mijn IDEAS Central Perk project

Post by Bricksterdam »

Heel eerlijk: ik heb nooit iets met de serie gehad. maar de set voor deze prijs vond ik een zeer goede bron voor onderdelen :lol: ik heb hem dus maar nooit gebouwd. Ziet er wel mooier uit in deze uitgebreide versie moet ik zeggen. En helemaal met je eens over de voordelen van een forum boven alle apps, het heeft ook nog eens een minder korte houdbaarheidsdatum
Sarcasm is my oxygen :mrgreen:

JackBrick
Site Admin

Community Awards

Flair

Post by JackBrick »

De onderdelen zijn awesome! Heel veul koffiekopjes om mee te beginnen, en paraplu's. :mrgreen:

Kleine update, 2e set is binnen dus het raam op de zijkant omgebouwd tot een "straathoogte-waardig" groot raam, natuurlijk nu met logo:
Image
Founding father of this website. 8-) | Are you up for the 2020 Giveaway contest!?

JackBrick
Site Admin

Community Awards

Flair

Post by JackBrick »

Afgelopen dagen thuis. Had vrijgenomen van werk om even bij te komen, met gevolg dat ik vervolgens snipverkouden ben geworden :mrgreen: jammer weer, maar geen Corona denk ik.

Wat prima kan als je verkouden bent is bouwen! Ik heb aardig wat meters kunnen maken op deze, al is 'ie zeker nog niet af. Heb wel mijn plan om er twee verdiepingen bovenop te zetten die dezelfde onlogische vorm hebben, kunnen bereiken. Wat ik echt enorm kicke vind!

Image

Bricksterdam
Brick

Community Awards

Flair

Post by Bricksterdam »

Ziet er heel gaaf uit zo!

JackBrick
Site Admin

Community Awards

Flair

Post by JackBrick »

Dank je! Er zal vooral mega veel werk in het stevig krijgen van die vreemde schuine vormen zonder zo'n enorm dikke laag te creëren die in de originele set als ondergrond dient. Betekent dat er een paar delen zijn die niet per sé overal connecten, maar ben er wel in geslaagd om er stevigheid aan te geven.

Bricksterdam
Brick

Community Awards

Flair

Post by Bricksterdam »

Benieuwd naar foto's uit andere hoeken / van boven om te zien hoe je dat gedaan hebt zodra je zo ver bent :)

JackBrick
Site Admin

Community Awards

Flair

Post by JackBrick »

Zal daar binnenkort maar eens de tijd voor pakken! De komende tijd even amper legobouwtijd, moet herstellen van verkoudheid, werken en... een aantal bestellingen afwachten.. :mrgreen:

JackBrick
Site Admin

Community Awards

Flair

Post by JackBrick »

Ik had beloofd iets te doen met betere foto's, ook waarop wat te zien valt over technieken. Komt 'ie!

Voor- en zijaanzicht:
ImageImage

Iconische ramen uitschuifbaar gemaakt zodat je er nog makkelijk interieurfoto's van kan maken:
ImageImage

Buitenzijde, vooral de achterkant en de zijkant (waar de enkele deur zit naast de bar) zitten vol met wisselende kleuren, dus een extra laag muur er omheen gebouwd:
ImageImage

Zoals te zien is de buitenste laag hoger. Dat zorgt ervoor dat er voldoende plafond hoogte gehaald wordt zodat het "service" pijlbordje nog steeds schuin naar de bar wijst:
Image

En dan nog een stuk toelichting over de complexe muurvorm. Ik heb de vloer van de originele set intact gelaten en ben de vorm van de muur gaan volgen. Met alle schuine hoeken in de vloer betekent dat dat ik de muur aan de voorzijde modulair bevestig aan de muur eronder zonder vloer ertussen. De vloer zit er "achter" bij wijze van spreken. Wat foto's van de 1e verdieping laten dit aardig oké zien:
ImageImage

Ik zag op Instagram dat allyouneedisbricks momenteel in dezelfde moc zit te werken, maar dan een andere aanpak heeft gekozen om de vorm van de buitenmuur te laten volgen. Hij vlakt de binnenvloer in de rare hoek af, waar ik die hoek "los" laat bestaan maar hij van de buitenkant wel dicht is.

Ik ga bij de mijne die hoek gebruiken om een regenpijp te plaatsen. Bij ons Hollanders doen we dat tenslotte, gekke hoeken in een gebouw verwerken en daar dan de utiliteit in laten opgaan! :mrgreen:

Tot zover, iemand nog suggesties / ideeën?

Bricksterdam
Brick

Community Awards

Flair

Post by Bricksterdam »

Wow! Hij ziet er echt heel vet uit, ook wel een stuk complexer dan ik zelf maak dus kan ook geen suggesties meegeven :D

Locked