1959 Ford Anglia - Harry Potter auto

Een modificatie is een door jou aangepaste LEGO set. Zolang nog herkenbaar is welke LEGO set je hebt gebruikt als basis is het een modificatie.
Forum rules
De Brickstow community is opgericht om het over LEGO te hebben. Ongepast taalgebruik hoort daar niet bij. Blijf ten allen tijde binnen het onderwerp om het gezellig te houden! Het Brickstow team zal bij het overtreden van de gebruikelijke omgangsnormen optreden tegen de overtreders.
Post Reply
JackBrick
Site Admin
My LEGO city name: Brickstow & Brickberry Springs

Community Awards

Flair

1959 Ford Anglia - Harry Potter auto

Post by JackBrick »

Dus, ik ben helemaal classic freak. Ik heb een vreemde heimwee naar de tijd waarin de wereld minder druk was en het tempo in de wereld lager lag, in werk, in leven. Meer sober, minder stressvol. Vandaag de dag bevinden we ons in een ratrace waar ik helaas in mijn baan niet omheen kan. Dat maakt het soms lastig om het eenvoudige, kalme leven te leven. Zo'n leven waarin je tijd hebt om een boek te lezen weet je wel? En niet steeds wordt geïndoctrineerd om zooi te kopen? :D Ik probeer sober te leven met een zo laag mogelijke co2 footprint, maar dat is soms best moeilijk. Het kost veel zelfreflectie om je iedere keer weer te onttrekken aan de algoritmische marketingmachines op internet bijvoorbeeld.

Nou ja ik dwaal af. Ik heb dus een zwak voor automodellen en in het algemeen het romantische deel van de roaring 60's. Dus toen ik de eerste foto's zag van de Harry Potter Ford Anglia uit '59 ging ik helemaal aan en heb ik op basis van twee foto's een poging gedaan om dat Fordje na te lego'en. :)

Image

Image

2 eerste fotootjes! Inmiddels heb ik ook de 2020 LEGO Privet drive set met de nieuwste versie van het model ontworpen door LEGO, en @Zabadak's opmerking bij die video bewoog me om een vergrlijkingsvideo te maken binnenkort - hier alvast het topic!

Wat vinden anderen van de meer classieke auto's? En dan ook de modellen van LEGO, zoals de roxe cadillac die bij de Diner zit - of de gwp hotrod? :noface:

Founding father of this website. 8-) | Are you up for the 2020 Giveaway contest!?

Bricksterdam
Brick
My LEGO city name: Brickswijk aan Zee / Bricksterdam

Community Awards

Flair

Re: 1959 Ford Anglia - Harry Potter auto

Post by Bricksterdam »

Ah, dat is het verhaal achter de bekende auto :mrgreen: ik vind vooral de grille er heel vet uitzien. Ook wel een zwak voor de HP versie, maar nog niet overgegaan tot de aanschaf van een set waar deze in zit. Niet hoog genoeg op de prioriteitenlijst.

Ik vind de roze auto uit de Diner inderdaad zeer fraai, ooit nog eens een bricklist voor maken dat ik hem los kan bouwen. Ook de GWP van de wedstrijd die eraan komt is erg fraai, naam even vergeten. Even onder het voorbehoud dat de LEGO designers hem niet verpesten natuurlijk.
Sarcasm is my oxygen :mrgreen:

Zabadak
Street tile
My LEGO city name: Zabatown

Community Awards

Post by Zabadak »

Ik vindt het leuk dat je inmiddels de vergelijkings video hebt gemaakt. Dat was top om te zien. En misschien komt er nog een volgende auto begreep ik. Alleen die eigenlijk te kleine wielen. Ik zou toch nog eens kijken als ik jou was of en eventueel nog een andere oplossing te maken is

Nog even terug komend op het antwoord van Bricksterdam. Als het goed is ( je weet maar nooit in deze tijd) komt er nog een limo uit die je GRATIS kunt verkrijgen als je voor 85euro aan Lego koopt. Ik heb er een foto van. Even zoeken waar die gebleven is.

JackBrick
Site Admin
My LEGO city name: Brickstow & Brickberry Springs

Community Awards

Flair

Post by JackBrick »

Zabadak wrote: Wed Aug 05, 2020 5:41 pm Ik vindt het leuk dat je inmiddels de vergelijkings video hebt gemaakt. Dat was top om te zien. En misschien komt er nog een volgende auto begreep ik.
Ja goed dat je die even aanhaalt - helpt ook als ik dan de video hier nog even deel, voor de meelezers:

Ik ben van plan om de HP-versie van de 2020 set "Privet Drive" nog even te modden, en daar dan ook even een video aan te wijden - nog niet aan toegekomen overigens. :mrgreen:
Zabadak wrote: Wed Aug 05, 2020 5:41 pm Alleen die eigenlijk te kleine wielen. Ik zou toch nog eens kijken als ik jou was of en eventueel nog een andere oplossing te maken is
Ja joh ik kreeg op Insta nog een meedenker-tip, iemand die voorstelde om de wielen van de City Streetsweeper te proberen. Geprobeerd, past niet - de wielkastjes moeten echt eerst anders, ik denk dat ik daar de techniek op moet loslaten zoals die in de legoset is gemaakt. Ik vrees alleen dat ik daarvoor niet de juiste rode kleur heb, dat wordt een (uit-)zoekklus. :)

Zabadak wrote: Wed Aug 05, 2020 5:41 pm Nog even terug komend op het antwoord van Bricksterdam. Als het goed is ( je weet maar nooit in deze tijd) komt er nog een limo uit die je GRATIS kunt verkrijgen als je voor 85euro aan Lego koopt. Ik heb er een foto van. Even zoeken waar die gebleven is.
Bricksterdam wrote: Sun Jul 19, 2020 7:43 pm Ook de GWP van de wedstrijd die eraan komt is erg fraai, naam even vergeten. Even onder het voorbehoud dat de LEGO designers hem niet verpesten natuurlijk.
Oké nu word ik wel heel nieuwsgierig! :mrgreen: Ik wist dat er n.a.v. een wedstrijd op IDEAS een GWP aan zit te komen, die bedoelen jullie allebei toch? Of komt er zowel een GWP als ook nog een IDEAS-wedstrijd? Of begrijpen jullie elkaar beter dan dat ik jullie begrijp? :lol:

Ik heb wel gehoord van deze:
Aedelsten Deluxe
Image
Bron: Artikel op bouwsteentjes.info

Bedoelen jullie allebei deze?
Bricksterdam wrote: Sun Jul 19, 2020 7:43 pm Ah, dat is het verhaal achter de bekende auto :mrgreen: ik vind vooral de grille er heel vet uitzien. Ook wel een zwak voor de HP versie, maar nog niet overgegaan tot de aanschaf van een set waar deze in zit. Niet hoog genoeg op de prioriteitenlijst.

Ik vind de roze auto uit de Diner inderdaad zeer fraai, ooit nog eens een bricklist voor maken dat ik hem los kan bouwen.
Ja, dat is het verhaal inderdaad! :D Dank je voor dat grillige compliment! :lol:

Wellicht kan ik helpen met die bricklijst fixen? Ik heb het boekje dus kan er vrij snel bladerend een invetarisje van bakken denk ik? Is ook wel een leuke aanvulling voor de database!
Founding father of this website. 8-) | Are you up for the 2020 Giveaway contest!?

Bricksterdam
Brick
My LEGO city name: Brickswijk aan Zee / Bricksterdam

Community Awards

Flair

Post by Bricksterdam »

Die juweel bedoelde ik inderdaad :lol: en als ik bricklists maak blader ik digitaal door hetzelfde boek, dus komt op hetzelfde neer. Maar als jij hiermee aanbiedt hem te maken maak ik er graag gebruik van :D
Sarcasm is my oxygen :mrgreen:

Post Reply