Lego 80's vrachtwagen

We spreken van een "MOC" wanneer je met LEGO stenen zonder instructie aan de slag bent gegaan.
Forum rules
De Brickstow community is opgericht om het over LEGO te hebben. Ongepast taalgebruik hoort daar niet bij. Blijf ten allen tijde binnen het onderwerp om het gezellig te houden! Het Brickstow team zal bij het overtreden van de gebruikelijke omgangsnormen optreden tegen de overtreders.
Post Reply
the_brick_engineer

Community Awards

Lego 80's vrachtwagen

Post by the_brick_engineer »

Als mijn eerste post heb ik hier gelijk ook mijn eerste vrachtwagen MOC.
Deze vrachtwagen is gebaseerd op eentje die ik heb gezien in het 7777 ideeën boek uit de jaren 80.

Ik hoop in de toekomst nog meer voertuigen in de jaren 80 stijl te bouwen.
Image

JackBrick
Site Admin
My LEGO city name: Brickstow & Brickberry Springs

Community Awards

Flair

Re: Lego 80's vrachtwagen

Post by JackBrick »

Heel gaaf! Ik herken de bouwstijl, is ook mijn jeugd geweest. :P Ik heb nog best veel losse deurtjes en van die wielen en ramen uit die tijd, misschien dat ik binnenkort ook eens een poging doe voor die tijdsgeest.

Is het derde item achterop (donkergrijze gasfles) niet met iets te nieuwe stenen gemaakt?
Founding father of this website. 8-) | Are you up for the 2020 Giveaway contest!?

the_brick_engineer

Community Awards

JackBrick wrote: Wed Jan 29, 2020 5:36 pm Heel gaaf! Ik herken de bouwstijl, is ook mijn jeugd geweest. :P Ik heb nog best veel losse deurtjes en van die wielen en ramen uit die tijd, misschien dat ik binnenkort ook eens een poging doe voor die tijdsgeest.

Is het derde item achterop (donkergrijze gasfles) niet met iets te nieuwe stenen gemaakt?

Bedankt! ja, de grijze stenen waren nog niet te verkrijgen in de jaren 80. ik zou nog een paar onderdelen willen bestellen om wat meer correcte ladingen te maken (zoals op die op de foto).

Image

Bricksterdam
Brick
My LEGO city name: Brickswijk aan Zee / Bricksterdam

Community Awards

Flair

Post by Bricksterdam »

Dit is vroege jaren 80 denk ik? Volgens mij ben ik van net ietsje later. Maar altijd mooi om wat retro stijl te bouwen, ik vind de moderne LEGO soms wat te netjes met het wegwerken van studs.
Sarcasm is my oxygen :mrgreen:

the_brick_engineer

Community Awards

Bricksterdam wrote: Sat Feb 01, 2020 11:10 am Dit is vroege jaren 80 denk ik? Volgens mij ben ik van net ietsje later. Maar altijd mooi om wat retro stijl te bouwen, ik vind de moderne LEGO soms wat te netjes met het wegwerken van studs.
Het ideeën boek werd verkocht vanaf 1981. het wegwerken van studs kan soms mooi en modern zijn maar ja, soms is het een beetje te netjes. ;)

JackBrick
Site Admin
My LEGO city name: Brickstow & Brickberry Springs

Community Awards

Flair

Post by JackBrick »

Bricksterdam wrote: Sat Feb 01, 2020 11:10 am Dit is vroege jaren 80 denk ik? Volgens mij ben ik van net ietsje later. Maar altijd mooi om wat retro stijl te bouwen, ik vind de moderne LEGO soms wat te netjes met het wegwerken van studs.
Hehe, ik ben ook van ietsje later. Maar het scheelt maar weinig. ;)
the_brick_engineer wrote: Sat Feb 01, 2020 10:33 am
Bedankt! ja, de grijze stenen waren nog niet te verkrijgen in de jaren 80. ik zou nog een paar onderdelen willen bestellen om wat meer correcte ladingen te maken (zoals op die op de foto).

Image
Ah, had ik het toch goed gezien. Jaaaa och wat een sentiment die oude legosets. Ik ben de gelukkige eigenaar van een treinset uit die tijd, helaas heb ik 'm wel moeten ombouwen naar meer moderne besturing omdat de oude spullen niet meer te herstellen waren. (er gingen heel wat nieuwe rubbertjes en een nieuwe trafo "door de Rijn" tot mijn vader en ik toch maar concludeerden dat reanimeren zinloos was.) :roll:

Ik ben zo vrij geweest om je creativiteit om in de 80's stijl te bouwen op te nemen in het rijtje voorbeelden van de instructiepagina die ik vanavond heb gemaakt voor het community contests-forum: klik
Founding father of this website. 8-) | Are you up for the 2020 Giveaway contest!?

Post Reply